သုဘိနၷျမိဳ ့နွင့္ဟိႆကသကၠမင္း
ျဗဟၼာနတ္လူသံုးဘံုသူတို ့၏ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ဘိုးေတာ္အဥၥနမင္းၾကီး၏ျပိဳၾကြင္းသကၠရာဇ္၁၀၃ခုနွစ္ကဆုန္
္လျပည့္ဗုဒၵဟူးေန ့ အရုဏ္မတက္မီေဗာဓိပင္နွင့္ေရြွပလႅင္၀ယ္သဗညဴတဘုရားအျဖစ္သို ့ေရာက္ေတာ္မူသတည္း။သထံုျပည္သည္ ကမၻာဦးမွစ၍ရာမညရဌသု၀ဏဘူမိသုဓမၼဟီသထံုျပည္ဟုတြင္ခဲ့ေသာ္လည္းေဂါတမျမတ္စြာဘုရားပြင့္
ေတာ္မမူမီအနွစ္(၅၀)ေလာက္တြင္ေခတ္ကာလအားေလွ်ာ္စြာကရဏကရဌသုဘိနၷနဂရဟုတြင္လွ်က္ရွိ
ေလျပီ။ထိုေခတ္ကာလကရဏတိုင္းသုဟိနၷျမိဳ ့၌တိႆသကၠရာဇာမည္ေသာမင္းၾကီးနွင့္သီရိကပါေဒ၀ီမည္ေသာမိဖုရားၾကီးတို ့နန္းစံလွ်က္ရွိၾကကုန္၏။
တရံေရာအခါကအယုဒယေသာနကတိုင္းယြန္းျပည္ၾကီးမွစစ္သည္သူရဲမ်ားစြာတို ့သည္ခ်ီတက္၀င္ေရာက္လာျပီးလွ်င္ကရဏတိုင္းသုဘိနၷျမိဳ ့ကိုအထပ္ထပ္၀ိုင္းရံလွ်က္စစ္ေသာတည္းျပိဳင္မည္ေလာ၊ထီးနန္းတိုင္းျပည္ကိုေသာတည္းအပ္မည္ေလာ
ဟုစကားဆိုလာေစ၏။ တိႆသကၠမင္းၾကီးသည္သေဘၤာကုန္သည္တို ့ဆက္သေသာေလးစၾကၤာ၏တန္ခိုးေၾကာင့္ေယာနကတိုင္းသားယြန္းသူပုန္မ်ားကိုမၾကာမတင္ေအာင္ျမင္
ေတာ္မူ၏ယြန္းသူပုန္တို ့သည္စစ္ရွံဳးခ်က္နာလွသျဖင့္လက္လြတ္ထြက္ေျပး၍လြင့္ပါးေပ်ာက္ပ်က္
ေလကုန္၏။
ေဇယ်ျမိဳ ့တည္ေထာင္ပံု
တိႆသကၠမင္းၾကီးသည္မိမိနိုင္ငံေတာ္အတြင္း၌ယြန္း၊ယိုးဒယားရန္သူတို ့ကိုတစ္ေယာက္မက်န္သုတ္သင္နွိမ္နင္းေတာ္မူျပီးလွ်င္
ထိုနယ္စြန္းနယ္ဖ်ား၌ေတာင္နွင့္ေျမာက္တန္းလွ်က္ျမိဳ ့ရိုးေစာင္းတန္း၊တံတိုင္းၾကီးသဖြယ္ဆီးကာလွ်က္ရွိေသာ၊ထိုအခါကာလကဒိုးဒနဟေခၚေသာေတာင္
တန္းၾကီး၏အနီးတခုေသာေတာင္ငယ္ေပၚ၌တပ္စခန္းခ်ေတာ္မူ၍ခုနွစ္လတိုင္ေအာင္ေသေသာက္
လွ်က္ေအာင္သားစားျပီးလွ်င္ေအာင္ပြဲသဘင္ခံေတာ္မူသတည္း။
မူးမတ္မ်ားနွင့္စိုင္းျပင္တိုင္ပင္နွီးေနွာေတာ္မူ၍ေအာင္ပြဲသဘင္ခံေတာ္မူေသာတပ္စခန္း၌ပင္ျမိဳ ့ျပတည္ေထာင္ေတာ္မူ၍ရန္သူအေပါင္းကိုေအာင္ရာေအာင္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဇယ်ျမိဳ ့ဟုသတ္မွတ္လွ်က္မိမိကိုယ္ေတာ္တိုင္ထီးနန္းစိုက္ထူ၍စံျမန္းေတာ္မူ၏။ဇယ်ျမိဳ ကို့တည္ေထာင္ေသာခုနွစ္သကၠရာဇ္ကားဘိုးေတာ္အဥၥနမင္းၾကီး၏ျပိၾကြင္းသကၠရာဇ္သစ္၈၈ခုတည္း။
ဇယ့်ေတာ္သည္ျမိဳ ့ရိုး၊က်ံဳး၊ေျမာင္း၊တန္ေဆာင္း၊ျပစ္စင္၊၀င္ယာေဟာတံခါး၊တုနွိဳင္းတိုင္၊ေမာ္ကြန္းတိုင္
စေသာျမိဳ ့၏အဂၤါမ်ားနွင့္၄င္း၊အိမ္၊ေစ်း၊ပြဲ၊လြတ္ေတာ္၊ရ့ုးေတာ္စသည္တို ့နွင့္၄င္းျပည့္စံုေစလွ်က္ဆင္သံ၊ျမင္းသံစေသာအသံမ်ိဳးနွင့္လည္းျပည္စံုေသာေနျပည္ေတာ္ၾကီးျဖစ္
ေလသည္။
ဗ်ညားကုၠနၵကိုမင္းေျမာက္ပံု
တိႆသကၠမင္းၾကီးသည္ဇယ်ျမိဳ ့ေတာ္ကိုခုနွစ္လတိုင္ေအာင္ပြဲသဘင္ခံလွ်က္စံေနေတာ္မူျပီးလွ်င္ကရဏတိုင္းသုဘိနၷျမိဳ ့ေတာ္
ေဟာင္းသို ့ျပန္လည္၍ၾကြခ်ီေတာ္မူအံ့ေသာအခါ၊ထိုေဇယ်ျမိဳ ့၏တည္ရာေတာင္တန္းေတာင္စဥ္တေလၽွ်ာက္အေရွ ့ဘက္အေနာက္ဘက္၌ေသာ၊ေလာလူမ်ိဳး၊လ၀လူမ်ိဳး၊တလိုင္းလူမ်ိဳး၊ကရင္လူမ်ိဳးတို ့အေပၚတြင္ၾသဇာအာဏာၾကီး၍ရဲစြမ္းသတၱိရွိသူအမွဳထမ္းသူရဲေကာင္းၾကီးကရင္လူမ်ိဳးဗညားကၠုနၵဆို
သူကိုေစာဗညားကၠုနၵရာဇာဟုဘြဲ ့ေပးေတာ္မူ၍မင္းေျမာက္တန္ဆာငါးပါးနွင့္တကြခ်ီးေျမာက္ေတာ္မူျပီးလွ်င္စစ္သည္သူရဲတသိန္းခန္ ့နွင့္အေစာင့္အေနခန္ ့ထားေတာ္မူခဲ့ျပီးထီးရံနန္းရံျမိဳ ့စားေစာ္ဘြားကဲ့သို ့မ္းျပဳေစလွ်က္မိမိ၏ျမိဳ့ေတာ္ခံတပ္ေဟာင္းသို ့ျပန္ၾကြသြားေတာ္မူေလ၏။
ဇယ်ျမိဳ ့အမည္ေျပာင္းလဲပံု
ကရဏကတိုင္းရွင္တိႆသကၠမင္းၾကီးကရန္အေပါင္းကိုေအာင္ရာေအာင္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ဇယ်ျမိဳ ့ဟုသမုတ္ခဲ့ေသာ္လည္းထိုျမိဳ ့၌ေနကုန္ေသာတလိုင္းကရင္လူမ်ိဳးတို ့ကေယာနကတိုင္းနွင့္ကရဏကတိုင္း၏ၾကားတြင္တည္ရွိေသာေတာင္းတန္းၾကီး၏ျဖတ္လမ္းတံခါး၀
အနီး၌ရွိေအာျမိဳ ့ျဖစ္၍မိမိတို ့၏တလိုင္းကရင္ဘာသာျဖင့္ပိုင္တေရာေခ်ာင္ဟူ၍၄င္း၊ပံတေရာင္ဒံုဟူ၍၄င္းဗံဒေရာဒံုဟူ၍၄င္းေခၚ
ေ၀ၚၾကကုန္၏။ပိုင္၊ပံ၊ဗံဟူေသာတလိုင္းကရင္ဘာသာကိုျမန္မာလိုျပန္ဆိုလွ်င္အ၀င္၀၊တံခါး၀၊ပါးစပ
္ဟုအဓိပါယ္ရသည္။တေရာင္၊ဒေရာ၊တေရာဟူေသာတလိုင္းကရင္ဘာသာမွာျမန္မာလိုတံခါး၀ျဖစ
္သည္။ခ်င္၊ဃံု၊ဓံု၊ဘံု၏အဓိပါယ္မွာျမိဳ ့ျဖစ္သည္။အားလံုးေပါင္း၍ျမန္မာျပန္လွ်င္ပိုင္တေရာင္ခ်င္-တံ
ခါး၀ျမိဳ ့၊ပံတေရာင္ဒံု-အ၀င္၀ျမိဳ ့ ့၊ဗံဒေရာဒံု-ပါးစပ္၀ျမိဳ ့ဟုအဒိပါယ္ရသည္။ဤကားတိႆသကၠမင္းၾကီးကဇယ်ျမိဳ ့ဟုမွညါ့ခဲ့ေသာရန္ေအာင္ျမိဳ ့ကိုတလိုင္း
ကရင္တို ့ကမိမိတို ့ဘာသာျဖင့္ပိုင္တေရာင္ခ်င္၊ပံတေရာဒံု၊ဗံဒေရာဒံုဟုေျပာင္းလဲေခၚေ၀ၚေၾကာင္း
ကိုျပဆိုေသာ
စကားတည္း။
ဇယ်ေခၚပိုင္တေရာင္ခ်င္တံခါး၀ျမိဳ ့၏တည္ေနရာကားယခုကာလတြင္ေမာ္လျမိဳင္ေခၚေသာက်ိဳကၡမီစီရင္စုေကာ့ကရိတ္ျမိဳ ့၏အေရွ ့ေတာင္အဂၤလိပ္သံုးမိုင္ခန္ ့ေ၀းေသာျမိဳ ့ေဟာင္းေခၚရြာ၏အနီး၌တည္ရွိေသာျမိဳ ့ပ်က္ျမိဳ ့ရြာတည္း။ယိုးဒယားနယ္စပ္သို ့မီးရထားလမ္းေဖါက္လုပ္ရန္လည္းထိုျမိုဳ ့ေစဟာင္းရြာ၏အနီးေတာင္ၾကားလမ္းမၾကီးမွပင္ေဖါက္လုပ္သြယ္တန္းမည္ဟုတိုင္းတာမွတ္သား၍
ထားေလသည္။
အပိုင္း(၃)သို ့ရွဳစားပါ
ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္
For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
ကရင္အမ်ိဳးသားသမိုင္း အပိုင္း(၂)
Saturday, November 15, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment