အညၾတေတာ္လွန္ေရးသမားတဦး ( ၇ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၀၀၈ )
ရန္သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္းလို႔ဆိုေပမယ့္ ရန္သူနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ လူ႔စည္းဘီလူးစည္းျခားေနပံုအေၾကာင္းကို ေျပာလိုျခင္းမဟုတ္ပါ၊၊ ရန္သူနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ အခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ မတူအပ္မတူသင့္ဘဲ တူေနတဲ့အခ်က္ေတြကို ေျပာခ်င္တာပါ။ တခါတုန္းက တိုင္းမဂၢဇင္း အက္ေဆးတပုဒ္မွာလား မသိ။ “ႏိုင္ငံေရးမွာ မိမိဘာလဲ ဆိုတာကို သိဖို႔ထက္၊ မိမိဘာမဟုတ္ဖူးလဲဆိုတာကိုလည္း သိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္” ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းတေၾကာင္းကို မွတ္သားမိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ၊ အထူးသျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ၾကည့္ၾကဖို႔ သတိေပးလိုလို႔ ဒီစာကိုေရးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္ဟာ အ႐ြယ္ေရာက္ကတည္းက စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္လာခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရကိုဆန္႔က်င္မယ္ဆိုတဲ့ အသိရွိလာေတာ့ စာေတြေပေတြဖတ္ရင္း ေတာ္လွန္ေရးကိုလိုလားသူျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးထဲ မေရာက္ေသးခဲ့ေပမယ့္၊ မိမိကိုယ္မိမိၿမိဳ႕ေပၚ အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးသမားအျဖစ္ ခံယူလႈပ္ရွာားခဲ့ပါတယ္။
ဘယ္အစိုးရလက္ထက္မွာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္လွန္ေရးအင္းအားစုေတြကို “ေသာင္းက်န္းသူ” လို႔ ရည္ညႊန္းေျပာဆိုတာကိုေတာ့ အားလံုးအသိပါဘဲ။ (ခုေတာ့ အသြင္တမ်ိဳးေျပာင္းလာတဲ့ စစ္အစိုးရက သူနဲ႔ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားတဲ့ အဲဒီ “ေသာင္းက်န္းသူေတြ” က ို“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔” ေတြလို႔ေခၚေနျပန္ပါၿပီ) ၿမိဳ႕ေပၚအစိုးရဆန္႔က်င္ေရးသမားဘဝမွာ က်ေနာ္နဲ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြဟာ ဒီအသံုးအႏႈန္းသံုးတဲ့ ဘယ္စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာကိုမဆို ရန္သူလို႔ သေဘာထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါတင္မက အဲဒီ “ေသာင္းက်န္းသူဆန္႔က်င္ေရး” ႐ုပ္ရွင္ေတြရဲ႕ ဒါ႐ိုက္တာေတြကိုပါ ရန္သူလို႔ဘဲ သေဘာထားပါတယ္။
တခါတုန္းက လူမ်ိဳးစုထဲက က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က သူတို႔လူမ်ိဳးစုရဲ႕ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔ကို ေသာင္းက်န္းသူအျဖစ္ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဝတၳဳတိုတပုဒ္ေရးပါတယ္။ ဒီလိုေရးရပါမလားဆိုၿပီး သူငယ္ခ်င္းကို က်ေနာ္ မၫႇာမတာေျပာပစ္လိုက္တာ သူငယ္ ခ်င္းလည္း က်ေနာ့္ကို ေတာ္ေတာ္ မေက်မခ်မ္းျဖစ္သြားတယ္နဲ႔တူပါတယ္။ အရင္လို ဟက္ဟက္ပက္ပက္မဆက္ဆံေတာ့ပါဘူး။ သူကေတာ့ “ဒါ ငါ့ကိုယ္ေတြ႔ကြ” လို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္ မယံုခဲ့ပါ။ ေတာ္လွန္ေရးသမား ဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္ထဲက အံ့ေက်ာ္တို႔လို လူစားေတြမဟုတ္ တည္ၾကည္ေလးနက္ၿပီး ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းသူေတြအျဖစ္သာ ျမင္ခဲ့ပါတယ္။
သူပုန္စိတ္ေမြးလာတဲ့က်ေနာ္ဟာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားတေယာက္ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ (ခုလည္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားဘဝကို မစြန္႔လႊတ္ေသးပါ။ ခုု ေရးေနတာကလည္း ရန္သူ႔ဆီမွာ လက္နက္ခ်အညံ့ခံသူေတြရဲ႕ သေဘာထားမ်ဳိးနဲ႔ေရးေနျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္းကိုလည္း ႀကိဳတင္ေျပာထားပါရေစ) သေဘာတရားနဲ႔လက္ေတြ႔ ေပါင္းစပ္ေရး ျဖစ္စဥ္ကို က်ေနာ္ျဖတ္သန္းလိုက္ရပါၿပီ။
ပထမေတာ့ ပန္းခင္းကိုျမင္းစီး၍ ေလွ်ာက္ၾကည့္ျခင္း ဆိုသလိုပါဘဲ၊၊ ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြရဲ႕ အျပစ္အနာအဆာေတြကို မျမင္တတ္ခဲ့ပါဘူး။ မျမင္ရက္လို႔ ရဲရဲမၾကည့္ခဲ့တာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္တခ်ဳိ႕ၾကာလာလို႔
အေတြ႔အႀကံဳေတြ ဘက္ေပါင္းအေတာ္စံုလာတာကလည္း တေၾကာင္း၊ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ သိသိသာသာယိုယြင္းလာတာေၾကာင့္လည္းတေၾကာင္း
ေၾကာင့္ အျမင္မေတာ္တာေတြကို မျမင္ခ်င္အဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ပတမအေနနဲ႔ သိသိသာသာေတြ႔ရတာကေတာ့ အက်င့္ပ်က္မႈေတြပါ။ ၿမိဳ႕ေပၚေတာ္လွန္ေရးသမားဘဝမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ ကိုယ္ က်င့္တရားျဖဴစင္ေနရပါတယ္။ နဂိုမူလက ဘယ္လိုအက်င့္ဆိုးေတြဘဲ ရွိခဲ့ရွိခဲ့၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားအေနနဲ႔ က်င့္ဝတ္ဆိုင္ရာ သံမဏိစည္းကမ္းေတြကို ခြၽင္းခ်က္မရွိလိုက္နာခဲ့ရပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ေလာကမွာ လူသားေတြရဲ႕ တိုးတက္ျဖစ္ေပၚ မႈအတြက္ အစစအရာရာ စြန္႔လႊတ္ၿပီး လံုးပမ္းတိုက္ခိုက္ရတဲ့ အခက္ခဲဆံုး၊ အနက္နဲဆံုး၊ အ႐ႈပ္ေထြးဆံုး၊ အႀကီးျမတ္ဆံုး လုပ္ငန္း ႀကီးျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ခံယူထားခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီလိုလုပ္ငန္းႀကီးမ်ဳိးကို အက်င့္ပ်က္သူေတြက ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ေဝလာေဝး၊ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ အေရာေရာအေႏွာေႏွာ ပါဝင္ေနဖို႔ေတာင္ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ တြန္းအားအျဖစ္နဲ႔ အားထားရတဲ့ ျပည္သူလူထုက အဲဒီလိုလူစားမ်ိဳးကို မေလးစားၾကလို႔ပါဘဲ။
အက်င့္ပ်က္မႈဟာ လူထုအေပၚ ေမာက္မာမႈေတြ၊ အႏိုင္က်င့္မႈေတြ၊ ရမ္းကားရက္စက္မႈေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ မိန္းမ လိုက္စားသူဟာ လက္နက္အားကိုယ္းနဲ႔ သူတပါးသမီးပ်ဳိ၊ သူတပါးသားမယားကို အႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားပါတယ္။ ဥစၥာဓန မက္ ေမာသူဟာ အမ်ားျပည္သူတဦးခ်င္းရဲ႕ဥစၥာဓနနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ဥစၥာပစၥည္း (အမ်ားျပည္သူပိုင္ပစၥည္းလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္) ကို ခိုးဝွက္ျခင္း၊ လုယူျခင္းျပဳပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕နာမည္ သို႔မဟုတ္ အာဏာကို အလြဲသံုးစား လုပ္ၿပီး ဓါးျမတိုက္သလိုမ်ဳိး လုပ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မိမိရဲ႕အဆင့္ေနရာေၾကာင့္ စီးပြားေရးမွာ အထူးအခြင့္အေရးရပုဂၢိဳလ္ အေနနဲ႔ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနၾကပါတယ္။ အရက္ေသစာကို မဆင္မျခင္ေသာက္စားမူးယစ္သူ (ဗမာျပည္ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္း တိုင္းလိုလိုမွာ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးယစ္ျခင္း မျပဳရလို႔ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္) မ်ားဟာ အေၾကာင္းမဲ့ ေသနတ္ပစ္ေဖါက္ျခင္း၊ လက္လြန္ေျခလြန္ လူသတ္မိျခင္း၊ စစ္တိုက္ရာမွာ အရမ္းကာေရာ အမိန္႔ေပးျခင္းအစရွိတဲ့ ျပစ္မႈေတြက်ဴးလြန္တတ္ၾကပါတယ္။
က်ေနာ္ ေတာ္လွန္ေရးထဲေရာက္စမွာဘဲ၊ တခ်ဳိ႕ေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြရဲ႕ သားမယားေတြမွာ ေရႊေတြဆင္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ တပ္မွဴးေလးေတြမွာ ေ႐ႊဆြဲႀကိဳး ဆြဲထားတာေတာင္ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတို႔ခ်မ္းသာ ေနတယ္ဆိုတာကို ဝင့္ဝါျပတဲ့သေဘာပါ။ တခ်ဳိ႕အဖြဲ႔အစည္းက ေခါင္းေဆာင္ေတြဆိုရင္ ကားႀကီး ကားငယ္ေတြေတာင္ပိုင္ ထားၾကတယ္လို႔ တိုးတိုးတိ္တ္တိတ္ေရာ အတိအလင္းပါၾကားရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္လည္း ေတာထဲေတာင္ထဲမွာေတာင္ အိမ္ႀကီးရခိုင္ေတြနဲ႔ ေရွးေခတ္ နယ္စားပယ္စားႀကီးေတြလို ခန္းနားႀကီးက်ယ္ေနတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ဥစၥာဓန ပိုင္ဆိုင္ပံု ပိုင္ ဆိုင္နည္း သဏၭာန္ေတြကေတာ့ “စံုလို႔ပါဘဲ။ ေျပာလည္းမေျပာတတ္ပါျပီ” လို႔ဆိုရေလာက္ေအာင္ ေထြျပားလွပါတယ္။
ဒီပိုင္ဆိုင္ပစၥည္းေတြကို တရားသျဖင့္ ရထားတယ္ဆိုဦးေတာ့၊ မိမိတို႔ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြဟာ အာဏာရ (ေတာအာဏာ) အုပ္စိုးသူ (ေတာတြင္း) ေတြလို႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ျပည္သူေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ မကုန္ခန္းႏိုင္တဲ့အင္အားေတြ၊ အရင္းအျမစ္ ေတြနဲ႔တက္တက္ႂကြြႂကြပါဝင္လာေအာင္ က်ေနာ္တို႔စည္း႐ံုး သိမ္းသြင္းရမယ့္ ျပည္သူေတြ ျမင္မိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်သြားခဲ့ရင္လဲ ဒီလူေတြဘဲ ေကာင္းစားၾကမွာလို႔ ျမင္သြားႏိုင္ပါတယ္။
အာဏာလည္းရွိ ဥစၥာပစၥည္းလည္းရွိလာသူေတြဟာ ျပည္သူေတြနဲ႔တသားတည္းမျဖစ္ဘဲ၊ လူတန္းစားတရပ္ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူေတြနဲ႔ဆက္ဆံရာမွာ ရာထူးအဆင့္အလိုက္ အေပၚစီးနဲ႔ဆက္ဆံတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ထင္းရွားတဲ့ သာဓကတခုကို ျပပါမယ္။ ေကာ္မီတီအဆင့္ဆင့္ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ အမ်ားအားျဖင့္ ဥကၠဌေတြဟာ ဘယ္အဆင့္ (ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မီတီ၊ ခ႐ိုင္ ေကာ္မီတီစသည္) မွာမဆို အဓိကဆံုးျဖတ္သူျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥကၠဌက ဟန္႔လိုက္ရင္ၿငိမ္က်သြားတာတို႔၊ ဥကၠဌ မ်က္ႏွာနီလာရင္ ေျပာမယ့္စကားကို ဆက္မေျပာရဲေတာ့တာတို႔ဟာ ေကာ္မီတီဝင္ေတြအတြက္ မဆန္းေတာ့တဲ့အေတြ႔အႀကံဳတခု ပါဘဲ၊ မဟာမိတ္တပ္ေပါင္းစုမွာေတာင္ အလားတူမ်ဳိးႀကံဳရေလ့ရွိပါတယ္။
မဆလ၊ နဝတ၊ နအဖ စစ္တပ္ေတြဟာ လူ႔အခြင့္အေရးကို ႏွစ္ဆယ္စုေပါင္းမ်ားစြာ အတားအဆီးမဲ့ခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့လို႔ လူမ်ိဳးစုေတြေရာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားပါ အလူးအလဲခံစားခဲ့ရတာ ခုဆိုရင္ ေနျမင့္ေလအ႐ူးရင့္ေလ ဆိုသလို တေန႔တျခား ပိုပိုဆိုးလာေနလ်က္ရွိပါ တယ္။ ဒီၾကားထဲ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြက ခ်ဳိးေဖါက္ျပန္ေတာ့ လူထုမွာ (ေတာေနဆင္းရဲသားမ်ား) ေနစရာေနရာမရွိ ေတာ့ပါ။ ခ်ဳိးေဖါက္သူကို အေရးယူတယ္လို႔ဆိုတာေတာင္ နီရာဓါးေၾကာက္ေနရလို႔ မတိုင္ရဲ၊ ထုတ္မေျပာရဲတာေတြ တပံုႀကီးပါ)
မီဒီယာေတြမွာ မေဖၚျပလို႔သာပါ၊ ေဖၚသာေဖၚျပမယ္ဆိုရင္ “သူကလည္း အလာႀကီးပါလား” လို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။ ခုက်ေနာ္တင္ျပတဲ့ အက်င့္ပ်က္မႈေတြ၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာမႈေတြ၊ ျပည္သူလူထုအေပၚ အာဏာျပ၊ လက္နက္ျပဆက္ဆံတာ ေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္တာေတြဟာ ခၽြင္းခ်က္သေဘာမဟုတ္ပါ၊၊ အႏွံ႔အျပား မဟုတ္တာေတာင္ သိသိသာသာ ျဖစ္ေနတာ ေတြပါ။ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ဒါေတြဟာ ခၽြင္းခ်က္သေဘာထက္ လြန္ကြၽံမသြားသင့္ပါဘူး။
တခ်ဳိ႕ရြာသားေတြက တခါတေလ သူတို႔ႀကံဳေတြ႔ဖူးတဲ့ ရန္သူ႔တပ္ထဲက စစ္ဗိုလ္တခ်ဳိ႕ရဲ႕ေကာင္းေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပတတ္ပါ တယ္။ အဲဒီစစ္ဗိုလ္တေယာက္္ ေကာင္းေၾကာင္းကို တဦးတေယာက္ကသာ ေျပာတာ မဟုတ္ဘဲ၊ အေတာ္မ်ားကေျပာၾကေတာ့၊ ဘက္အေတာ္မ်ားမ်ားကေန စဥ္းစားၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ တကယ့္လူေကာင္းဘဲလို႔ ယံုၾကည္ေလာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ လည္း ရန္သူ႔ေထာက္လွမ္းေရးေတြကို အင္မတန္မုန္းတီးနာက်ည္းေပမယ့္၊ သူတို႔ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့လူ တေယာက္တေလကို ႀကံဳ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ “ႀကိဳးစင္ေပၚက မွတ္တမ္းမ်ား” ကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ခ်က္လူမ်ိဳးသူရဲေကာင္း ဂ်ဴးလိယက္ဖူးခ်စ္ဟာ ဂက္စတာပို စစ္ပုလိပ္ထဲက အဲဒီလိုလူေကာင္းတေယာက္တေလေၾကာင့္ သူ႔မွတ္တမ္းေတြ အက်ဥ္းစခန္းအျပင္ကို ေရာက္သြားခဲ့ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ရန္သူ႔တပ္ထဲမွာ ျပည္သူလူထုအေပၚေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္႐ိုး႐ိုးသားသား ဆက္ဆံသူဦးေရဟာ ခြၽင္းခ်က္သေဘာ ေလာက္ပဲရွိပါတယ္၊၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔အလုပ္ရဲ႕သဘာဝကိုက ဖိႏွိပ္ေရးအလုပ္ျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ။ ဒီအလုပ္မ်ဳိး လုပ္ေနရ သူေတြဟာ ပင္ကိုယ္က မဆိုးသူေတြေတာင္ ဆိုးတဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ရင္း လူဆိုးေတြလံုးလံုးျဖစ္သြားၾကတာပါ။
The NEJ မွကူးယူေဖာ္ျပသည္။
ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္
For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
ရန္သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္း က်ေနာ္တို႔ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္း
Friday, November 7, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment