ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္

For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။

Archives

ျမ၀တီၿမိဳ႕မွာ

Wednesday, December 24, 2008



ျမဝတီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ျမဝတီၿမိဳ႕တြင္ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပ၍ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲႏွင့္ ေလာင္းကစားပြဲမ်ိဳးစုံကို ျပဳလုပ္လာခဲ့သည္မွာ (၁၅) ရက္ခန္႔ရွိၿပီး ရာဇ၀တ္မႈမ်ား သိသိသာသာ မ်ားလာသည္ဟု ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။

ျမဝတီၿမိဳ႕အမွတ္ (၃) ရပ္ကြက္ရွိ ဓမၼရန္ေအာင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ျပဳျပင္ရန္ႏွင့္ ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္း ေဆာက္ရန္ အလႉေငြရရွိေရးအတြက္ ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားက (အာဝါေဒး) ပြဲျပဳလုပ္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္ (၁၅) ရက္မွ စတင္ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ညစဥ္ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီသည့္ ေလာင္းကစားသမားမ်ား ပြဲေတာ္တြင္း လာေရာက္ကာ ေလာင္းကစားျပဳလုပ္ၾကသည္။

ျမဝတီၿမိဳ႕ခံတဦးက “ဒီေန႔ပါဆို (၁၅) ရက္ရွိၿပီ။ ဓမၼရန္ေအာင္ေက်ာင္းအတြက္ အလႉေငြလိုေတာ့ ခ႐ိုင္လူႀကီးေတြ က နားလည္မႈနဲ႔ (အာဝါေဒး) ပြဲ က်င္းပခြင့္ တလေပးတယ္။ ျမန္မာဇာတ္အဖြဲ႕ (၅) ဖြဲ႕၊ တဖြဲ႕ကို (၃) ညႏႈန္းနဲ႔ ကတာ အခုဆိုရင္ (၁၅) ရက္ရွိၿပီ၊ ေလာင္းကစားကေတာ့ အစုံပဲ။ အနီေထာင္၊ ကာလာခြဲ၊ အန္ဂလုံ၊ ေရႊေဘာလုံး၊ ကြန္ပ်ဴတာဆယ္ဆ ကစားနည္း မ်ိဳးစုံပဲ။ ႏိုင္တဲ့လူရွိသလို ႐ႈံးတဲ့လူလည္းအမ်ားႀကီးပဲ။ တခ်ိဳ႕ဆို ပြဲလာတာ ဆိုင္ကယ္နဲ႔လာတယ္၊ ျပန္ေတာ့ ဆိုင္ကယ္ မပါေတာ့ဘူး။ ကစားတာ႐ႈံးလို႔ သူမ်ားကို ေပးလိုက္ရတယ္။ ပြဲလုံၿခဳံ ေရးကိုေတာ့ ဒီေကဘီေအက တာဝန္ယူေပးတယ္။ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ျမဝတီနယ္မွာ ဂ်ပိုးသူခိုးေတြ မ်ားလာ တယ္။ အာဏာပိုင္ေတြကိုယ္တိုင္က ခြင့္ျပဳေတာ့ ဘယ္သူမွမေျပာရဲဘူး” ဟု ေျပာသည္။

အဆိုပါကစားဝိုင္းမ်ားသို႔ လူႀကီးလူငယ္၊ က်ားမ မေရြး လာေရာက္ကစားၾကၿပီး ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား လည္း လူႀကီးမ်ားနည္းတူ လာေရာက္ကစားၾကေသာေၾကာင့္ မိဘအမ်ားစုမွာ သားသမီးမ်ားအတြက္ ရတက္ မေအး ျဖစ္ၾကရသည္ကို ျမဝတီကမ္းနားတြင္ စက္ေလွေမာင္းသူတဦးက “ပြဲက လဝက္ေလာက္ရွိၿပီ။ ကေလး ေတြလည္း ေျပာမရဆိုမရနဲ႔ တခ်ိဳ႕ဆို အိမ္ကပစၥည္းခိုးေရာင္းၿပီး သြားကစားတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ တခု ေသခ်ာတာကေတာ့ ျမဝတီမွာ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးလုပ္ရင္ သူခိုးေပါမယ္၊ စက္ဘီးေပ်ာက္မယ္၊ ဆိုင္ကယ္ေပ်ာက္မယ္၊ ဒါကေတာ့ ပုံမွန္ပဲ။ က်ေနာ့္သားဆိုရင္ ဘယ္လိုမွေျပာလို႔မရဘူး ညတိုင္းသြားတယ္။ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးကေတာ့ မလုပ္ ေစခ်င္ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ဓမၼရန္ေအာင္ေက်ာင္းတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ အာဝါေဒးပြဲေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမဝတီခ႐ိုင္ သံဃနာယက ဥကၠ႒ ကုိးနဝင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိပါလက “ဓမၼရန္ေအာင္ေက်ာင္းမွာ ပြဲလုပ္တာေတာ့သိတယ္။ ဘာပြဲလည္းေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း မသိေသးဘူး။ ဘုန္းႀကီးလည္း အခုမွ ခရီးသြားရာက ျပန္ေရာက္တယ္” ဟု ေခတ္ၿပိဳင္သို႔ မိန္႔ၾကားသည္။

ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားက အာဝါေဒးပြဲမ်ားကို ျမဝတီၿမိဳ႕တြင္း က်င္းပခြင့္မျပဳဘဲ ျမဝတီၿမိဳ႕ျပင္ရွိ ဒီေကဘီေအအေျခခ်ရာ စခန္းမ်ားႏွင့္ ၎တို႔ ႀကီးစိုးရာ ေနရာေဒသမ်ားတြင္သာ က်င္းပၾကေသာ္လည္း ယခုက်င္းပသည့္ပြဲသည္ ျမဝတီၿမိဳ႕၏ အမွတ္ (၃) ရပ္ကြက္ထဲတြင္ က်င္းပခြင့္ျပဳသျဖင့္ ေဒသခံမ်ားၾကားတြင္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ လုပ္ရပ္ကို နားမလည္ျဖစ္ၾကရသည္ဟု ၿမဳိ႕ခံတဦးက ဆိုသည္။

ေလာင္းကစားဝိုင္းတဝိုင္းလွ်င္ တညတာဝိုင္းေၾကးအျဖစ္ (၁) သိန္းမွ (၅) သိန္းအထိ ပြဲေတာ္က်င္းပေရးအဖြဲ႔သို႔ အလႉေငြေပးေဆာင္ရသည္။ ေလာင္းကစားဝိုင္းႀကီးမ်ားမွာ (၁၀) ဝိုင္းခန္႔ရွိၿပီး ဝိုင္းအေသးမ်ားမွာလည္း အမ်ား အျပားရွိသည္။

အာဝါေဒးပြဲတြင္ လာေရာက္ကျပသည့္ ျမန္မာဇာတ္သဘင္အဖြဲ႔တခုမွ မင္းသားႀကီးတဦးက “က်ေနာ္တို႔ ကရင္ျပည္နယ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ျမန္မာဇာတ္အဖြဲ႔နဲ႔ ကရင္ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြ အားလုံးေပါင္း အဖြဲ႕ (၁၅) ေလာက္ ရွိတယ္။ ဒါကလည္း ဒီေကဘီေအေပၚၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူတို႔ကို ေလာင္းကစားပြဲေတြ လုပ္ခြင့္ေပး ေတာ့ ဟန္ျပအေနနဲ႔ ဇာတ္အဖြဲ႔ကို မိုးအလင္းကျပခိုင္းတယ္။ ကရင္ျပည္နယ္တေၾကာမွာ ဒီေကဘီေအက သူတို႔ ရန္ပုံေငြရဖို႔ အာဝါေဒးပြဲလုပ္ေတာ့ အာဝါေဒးပြဲေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြလည္း မ်ားလာတာျဖစ္ တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဇာတ္ကို မိုးအလင္းကေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူေတြကေတာ့ ၾကက္ဝိုင္းသာသာေလာက္ပဲရွိတယ္။ ညေၾကးေတာ့ အျပည့္ေပးပါတယ္။ ေဖေတာ့၊ ေမာင္ေတာ့န႔ဲပဲ မိုးလင္းေအာင္ ဟန္ျပကေပးရတာပဲရွိတယ္။ အဓိက ေလာင္းကစားပြဲျဖစ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔က အျဖည့္ခံေတြပါ” ဟု ေျပာသည္။

အဆိုပါ မင္းသားႀကီးကပင္ လာမည့္္ (၂၇) ေန႔တြင္က်ေရာက္မည့္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ အခမ္းအနားတြင္ လည္း ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔က ၎တို႔ဇာတ္အား ကျပရန္ ငွားရမ္းထားၿပီး အာဝါေဒးပြဲႏွင့္အတူ အနည္းဆုံး (၅) ည ကျပရန္ရွိသည္ဟု ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ေလာင္းကစားႏွင့္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲကို အေျခခံသည့္ အာဝါေဒးပြဲကို ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔စတင္ေပၚေပါက္သည့္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၂၁) ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ ရန္ပုံေငြပြဲ အျဖစ္ ေနရာေဒသအႏွံ႔ က်င္းပၾကသျဖင့္ အာဝါေဒးႏွင့္ ဒီေကဘီေအသည္ ဖြားဖက္ေတာ္ျဖစ္သည္ဟု ကရင္ျပည္ နယ္မွ အထင္ကရ ကရင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးက မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးသည္။

0 comments: