Mon 16 Mar 2009, ဟြန္းဟေကာင္း
ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္ မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔၌ DKBA တပ္ရင္း (၉၀၇) မွ ေမာင္းႏွင္လာေသာ ဟိုင္းလပ္(စ္) ကားႏွင့္ ဆိုကၠားတစ္စီးတို႔ တိုက္မိၾကၿပီး ဆိုကၠားဆရာႏွင့္ စီးနင္းလိုက္ပါခဲ့သူ တစ္ဦးတို႔သည္ ႏွစ္ဦးစလံုး ေသဆံုးသြားခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိပင္ ယင္းကားသမားကို မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္မၽွ ဖမ္းဆီးအျပစ္ယူျခင္း မရွိေသးေပ။
ေသဆံုးသူႏွစ္ဦးမွာ ျမ၀တီေဆးရံုႀကီးမွ ေဆးရံုအလုပ္သမားမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ယင္းသူ ငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးတို႔သည္ ည ၉ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္အခ်ိန္တြင္ ထိုေန႔၌ပင္ အသစ္၀ယ္ယူထားေသာ ဆိုကၠားကို ေဆးရံုလမ္းမွ နင္းထြက္လာၿပီး အာရွလမ္းအေကြ႔တြင္ ကားတစ္စီး ကြယ္ရပ္ထား သည္ကို ေကြ႕ေရွာင္ၿပီးေက်ာ္ထြက္ရာတြင္ တဖက္မွ အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္လာေသာ ဟုိင္းလပ္(စ္) ကားသည္လည္း ေရွ႕မီးတစ္ဖက္ ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္မီ ဘရိတ္မအုပ္ ႏုိင္၍ ျမကြၽန္းသာ လၻက္ရည္ဆိုင္ေရွ႕တြင္ တိုက္မိၾကကာ ထိုင္စီးလာေသာ သူငယ္ခ်င္းမွာ ထုိေနရာ၌ပင္ ဒဏ္ရာႏွင့္လြင့္စင္က်က်န္ခဲ့ၿပီး ဆိုကၠားဆရာမွာ ကားႏွင့္အတူ ေပ ၁၀၀ ေက်ာ္မၽွ ပါသြားခဲ့ရာ ယင္းေနရာ၌ပင္ နံရိုးမ်ား က်ဳိးေၾကအက္ကြဲၿပီး ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆံုးသြား ခဲ့သည္ဟု ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ခဲ့သူ မ်က္ျမင္သက္ေသ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျပဳတ္က်က်န္ခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္းကို ျမ၀တီေဆးရံုႀကီးသို႔ တင္ေဆာင္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ဒဏ္ ရာျပင္းထန္ေသာေၾကာင့္ ေဆးရံုမွ လက္မခံႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ထိုင္းဘက္ကမ္းရွိ မဲေဆာက္ေဆး ရံုသို႔ တင္ေဆာင္သြားစဥ္ လမ္းခရီး၌ပင္ ေသဆံုးသြားသည္။ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားစဥ္တြင္ ျမ၀တီၿမိိဳ႕ေပၚမွ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ အငွားယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား၊ ဆိုကၠားနင္းသူမ်ားႏွင့္ လမ္း သြားလမ္းလာမ်ား စုရံုးေရာက္ရွိလာၿပီး သက္ဆိုင္ရာသို႔ အေၾကာင္းၾကားခဲ့၍ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ႏွင့္ DKBA မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေရာရွိလာခဲ့ၾကသည္ ဟု အထက္ပါ မ်က္ျမင္သက္ေသက ေျပာသည္။
DKBA တပ္မဟာ ၉၀၇ မွ အရာရွိ ၂ ဦးႏွင့္ ေနာက္လုိက္ငယ္သားမ်ားသည္ လက္နက္အျပည့္ အစံုျဖင့္ ေရာက္ရွိလာၾကကာ ယင္းတုိ႔၏ ကားသမားကို ဖမ္းဆီးလုိလၽွင္ မ်က္ျမင္သက္ေသ ၅ ဦး ရွာေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး အကယ္၍ ၅ ဦး ျပည့္ခဲ့လၽွင္ ၎တို႔၏ ကားသမားကို ဖမ္းဆီးရန္ ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ကာ ၅ ဦး မျပည့္ခဲ့လၽွင္ ယင္းကားသမားကို ၎တို႔ ျပန္လည္ေခၚေဆာင္သြား မည္ဟု ေျပာထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ျမင္သက္ေသ ၂ ဦးသာထြက္ရဲၾကၿပီး က်န္ရွိသူမ်ားမွာ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မၽွ မထြက္ရဲၾကေသာေၾကာင့္ ၎တို႔၏ကားသမားကို ျပန္လည္ ေခၚေဆာင္ သြားခဲ့ၾကသည္ဟု ယင္းအျဖစ္အပ်က္ကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာ သည္။
“အဲဒီေနရာကို ယာဥ္ထိန္းရဲေတြေရာ ျပည္သူ႔ရဲေတြေရာ ေရာက္လာေပမယ့္ ဘာမွမေျပာရဲ ၾကဘူး၊ တျခားေနရာေတြမွာဆုိရင္ လိုင္စင္မရွိလို႔ဖမ္းတာနဲ႕ ဦးထုပ္မေဆာင္းလို႔ဖမ္းတာေနတဲ့ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေနတယ္ဆိုတဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြက အခုလူ႕အသက္ ဆံုးရႈံးသြား တာေတာင္ ဘာမွမေျပာရဲၾကဘူး” ဟု ယင္းၿမိဳ႕ခံက ေျပာသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕ေပၚရွိ ျပည္သူမ်ားသည္ ထုိကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ဦးတစ္ေယာက္မၽွ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကရေသာ္လည္း ျမ၀တီၿမိဳ႕ေပၚရွိ DKBA တို႔၏ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈကို အာဏာပုိင္မ်ားပင္ မလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ၎တုိ႔က ၿငိမ္ကုပ္ေနရသည္ဟု ၿမိဳ႕ခံမ်ားက လဘက္ရည္ဆိုင္မ်ား တြင္ ေျပာဆိုေနၾကသည္ကို ၾကားသိခဲ့ရသည္ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမ၀တီတရားရံုးကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္ လည္ေျဖၾကားရန္ ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ တရားရံုးရွိ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္အရ ယင္းတရားခံကို တရားခံေျပးအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္ဟု ၾကားသိရသည္။
မြန္သတင္းေအဂ်င္စီမွကူးယူေဖၚျပသည္။
ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္
For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
ျမ၀တီအာဏာပိုင္မ်ား DKBA အေပၚ အျပစ္မယူရဲ
Tuesday, March 17, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment