သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး
ဂါမဏိ
(ပံုတူ - ပန္းခ်ီ၀သုန္)
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ စာေပယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္က တပ္မႉးႀကီး၊ သတင္းစာဘိုး
ေအႀကီးအ ျဖစ္တင္မက အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းထက
္ျမင့္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး ဘိုးေအႀကီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ႀကီးအျဖစ္ အာဏာရအုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္၊
အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ကလြဲလို႔ အားလံုးက သတ္မွတ္လက္ခံထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
နယ္စပ္ေဒသ အပါအ၀င္ တခ်ဳိ႕တုိင္းရင္း သားေတြၾကားမွာေတာ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို မဟာလူမ်ဳိးႀကီး
၀ါဒီတေယာက္၊ လူမ်ဳိးခြဲျခားေရးသမားတ ေယာက္အျဖစ္ ျမင္ေနၾကပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္
ေတြကိုယ္၌က အဲသလိုျမင္ေနၾကတာျဖစ္ပါ တယ္။
ဒီကိစၥရဲ႕အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဒီနယ္စပ္ေဒသဘက္မွာ တခ်ိန္က ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ဖူးတဲ့ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ေသ တမ္းစာ” ဆိုတဲ့ စာတမ္းတခုေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ “ေသတမ္းစာ” ဆိုတာထဲမွာ ရခိုင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ “သမိုင္း ေႂကြးမဆပ္ႏိုင္ေအာင္၊ နလံမထူႏိုင္ေအာင္ မင္းတို႔တေတြ စြမ္းေဆာင္တတ္ရမယ္။ ... ရွမ္းဆိုတဲ့လူေတြလည္း ေတာင္ေပၚသားအသိထက္ မေက်ာ္လႊားမိေစဖို႔ ၾကပ္ၾကပ္သတိထားရမယ္။ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကီးထြားလာခဲ့ ရင္၊ ဒါဟာ ဗမာ့ရန္သူပဲ၊ ျပတ္သားတဲ့နည္းကို က်င့္သံုးရမယ္။ ... ကရင္ဆိုတာလည္း ရန္သူတမ်ိဳးပဲ။ ဘ၀ကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္မေပးႏွင့္။ လက္ျမန္ေျချမန္၀ါဒရွိတယ္။ သတိလစ္ရင္လစ္သလို ဗမာေတြ အသက္
ရွဴက်ပ္ လိမ့္မယ္။” ကခ်င္လူမ်ဳိးမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ “ဘယ္လိုပဲဆိုိဆို ငါတို႔တေတြဟာ လက္ဦးထား
ဖုိ႔က အေရးႀကီး တယ္။ မညႇာနဲ႔၊ ညႇာရင္နာမယ္။ ဗမာေတြ သတိထားၾက။” ... မြန္တိုင္းရင္းသားအေပၚ
သေဘာထားအျဖစ္ လည္း “အတိတ္က သူပိုင္တယ္၊ ငါပိုင္တယ္ဆိုတာ ဗမာေတြ နားမလည္ဘူး။
လက္ရွိမွာ ဘယ္လိုရွိေနသလဲ၊ ရွိေနသလိုပဲ ထိန္းထားတတ္ရမယ္” စသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဓိက တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြအေပၚ ဖိႏွိပ္ခ်ဳိး ႏွိမ္ေရးတရားေတြ ေဟာထားပါတယ္။ “ဗမာဟာ မဟာဗမာျဖစ္ဖို႔
အဓိကပဲ”လို႔ အဲဒီ “ေသတမ္းစာ” ဆိုတာထဲ မွာ ေနာက္ဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္မွာၾကားထားပါတယ္။
ဒီ “ေသတမ္းစာ” ပါ သေဘာထားအျမင္ေတြဟာ အင္မတန္မွ ဆိုး၀ါးလွၿပီး ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္
ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ တသက္တာပတ္လံုး ရပ္တည္လႈပ္ရွားခ်က္ေတြနဲ႔ ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ
ေသတမ္းစာဟာ တကယ္အ မွန္အကန္ ဟုတ္မဟုတ္ စိစစ္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္အမွန္ကိုသိရေအာင္ သူ႔ဘ၀တသက္တာထဲက
ျဖစ္ရပ္ေတြ ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ အခုလို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဆရာႀကီးဟာ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီဘ၀မွာ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ စည္း႐ံုးေရးအေနနဲ႔ ဇာတိမာန္
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ တက္ႂကြေစဖို႔ အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္သား၊ တပင္ေ႐ႊထီး၊ အေလာင္းဘုရား စတဲ့ နာမည္
ေက်ာ္ ဗမာဘုရင္ေတြ ကို အမႊမ္းတင္ ခ်ီးေျမႇာက္တာ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္ေဟာင္း
ဘုရင္ေတြလို စတုတၳျမန္မာႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရး၊ မဟာဗမာအင္ပါယာထူေထာင္ေရး စိတ္ဓာတ္ေတြ
ကိုေတာ့ အေမြမဆက္ခံခဲ့ပါဘူး။
ေရွး႐ိုးစြဲ ေခတ္ေဟာင္းအေတြးအေခၚ မရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ၁၉၂၇ ခုႏွစ္ဆန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ “ဆယ္
ကုေဋေက်ာ္ အေရးေတာ္ပံု” ဆိုတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွာ စေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ၁၉၂၆ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက သူရိယသတင္းစာထဲပါတဲ့ ဦးဘေဖ ရဲ႕ ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ ဗမာျပည္ဟာ ဘုန္းႀကီးပ်ံေတြ၊ ဘုရားပြဲ
ေတြေၾကာင့္ တႏွစ္ကို က်ပ္ေငြ ဆယ္ကုေဋ ေက်ာ္ (က်ပ္သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္) ကုန္က်ေနတဲ့အေၾကာင္း၊ တုိင္းသူျပည္သားေတြ ဆင္းရဲလွတဲ့ႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုမ်ဳိး ေငြျဖဳန္းတီးမယ့္အစား ဆင္းရဲသားလူထုအက်ဳိးရွိ
မယ့္ တျခားလုပ္ငန္းေတြမွာ သံုးသင့္ေၾကာင္း ေရးထားလို႔ သံ ဃာေတြအပါအ၀င္ ဘာသာေရးသမားေတြၾကားမွာ ဆူပြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို ဆန္႔က်င္တဲ့ဘက္နဲ႔ ေထာက္
ခံတဲ့ဘက္ အျပန္အလွန္ အျပင္းအထန္ ေရးၾကေဟာေျပာၾကလို႔ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္အေရးေတာ္ပံု
သို႔မ ဟုတ္ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္တုိက္ပြဲဆိုၿပီး နာမည္ေက်ာ္သြားပါတယ္။ အဲဒီတုိက္္ပြဲမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္ မႈိင္းဟာ ဦးဘေဖကိုေထာက္ခံၿပီး မလိုအပ္တဲ့ျဖဳန္းတီးမႈဆန္႔က်င္ေရး
ဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတာ္ ေတြက အႀကီးအက်ယ္ ႐ႈတ္ခ်တိုက္ခိုက္တာ ခံခဲ့ရေပ
မယ့္လည္း မိမိအယူအဆကိုပဲ ခိုင္ခိုင္မာမာ ကိုင္စြဲခဲ့ပါ တယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဆရာႀကီးမႈိင္းဟာ ေခတ္ေဟာင္းပေဒသရာဇ္၀ါဒစြဲ၊ ဘာသာေရးစြဲ၊ လူမ်ဳိးေရးစြဲမရွိတာ သိ သာပါတယ္။
၁၉၃၃ ခုမွာ ခြဲေရး-တြဲေရးကိစၥ ေပၚလာတဲ့အခါမွာလည္း ဗမာျပည္ကို အိႏၵိယျပည္နဲ႔ခြဲေရးကို ဆရာႀကီး
က ဆန္႔ က်င္ခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ကြၽန္ ျဖစ္ရတာခ်င္းအတူတူ လူမ်ဳိးေရးအရ ခြဲတာကို မလိုလားဘဲ အဖိႏွိပ္ခံခ်င္း ႐ိုင္း ပင္းလက္တြဲ တုိက္ပြဲ၀င္ေရးဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုထင္ရွားတဲ့အျဖစ္
ကေတာ့ ၁၉၃၈ ခု ကုလား-ဗမာအဓိက႐ုဏ္းမွာ ကုလားဆန္႔က်င္ေရး မဟာဗမာလူမ်ဳိးေရးကို အတိ
အလင္း ဆန္႔က်င္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ “ကုလားအေရးေလာက္
ကိုျဖင့္၊ ဓားေသြးေလာက္တယ္ ဆရာမထင္လို႔မို႔ ...” ဆိုတဲ့ ေလးခ်ဳိးကဗ်ာစာသားဟာ ထင္ရွား
ေက်ာ္ၾကားၿပီး ထိမိခဲ့လွပါတယ္။
၁၉၃၇ ခုမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ တိုးတက္ေရးမဂၢဇင္းထဲမွာ ဆရာစံသူပုန္ကိုေထာက္ခံတဲ့
“ပုန္ကန္ျခင္း” ေဆာင္းပါးကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးမွာ ရာဇ၀င္ထဲက “အျပစ္လြတ္ေသာ
ပုန္ကန္ျခင္း” ဥပမာေတြကို ေထာက္ျပရာမွာ မြန္အမတ္ ငရန္မန္ကန္းက ဗမာဘုရင္ေစာလူးမင္းကို ပုန္ကန္တာကို အျပစ္လြတ္တဲ့ ပုန္ကန္ ျခင္း၊ အခုေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ တရားတဲ့ေတာ္လွန္စစ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ ဟိုးအရင္ ပေဒ သရာဇ္ေခတ္၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေရာ၊ အခု နအဖေခတ္
အထိပါ အမ်ားသိထားတာက ငရန္မန္ကန္းဟာ ပထမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ၾကံတဲ့ ဆူပူေသာင္းက်န္းသူ ဗီလိန္အျဖစ္ သိထားၾက၊ ၀ါဒျဖန္႔ေနၾကတာျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီအယူအဆကေန
ခြဲထြက္ၿပီး ငရမန္ကန္းကို မွန္ကန္တိုးတက္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားအျဖစ္ သတ္ မွတ္တာဟာ က်ေနာ္သိသေလာက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ပထမဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ငရန္မန္ကန္းပုန္ကန္မႈကို ပထမဆံုး မြန္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ေရးအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳသတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ ဒုတိယေျမာက္ ဗမာႏိုင္ ငံေရးသမား၊ စာေပသမားကေတာ့ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ျဖစ္ၿပီး “ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမိုင္း”
စာအုပ္မွာ သံုး သပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၄၈ ခုလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္၊ ေတာ္လွန္ေသာဗမာ့
တပ္မေတာ္ တို႔ ပုန္ကန္ေတာ္လွန္ၿပီးေနာက္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး (KNU) ကလည္း ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ဆန္းမွာ ေတာ္ လွန္ေရးစတဲ့အတြက္ ႐ြက္စံုတက္စံုျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဒီလိုမျဖစ္
ရေအာင္ ေစာေစာကတည္းက ႏိုင္ငံေရးအရ ဒီမိုကေရစီနည္းက်က် ေျဖရွင္းဖို႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ႀကိဳးပမ္းခဲ့တာ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အ ေၾကာင္းကို “ေလာကတခြင္မွာေနာ္ကြယ္၊ ေဟာမရ ေျပာမရတာေတြေၾကာင့္၊ ေသာကပူပင္ ...” စသျဖင့္ ဖဆ ပလေခါင္းေဆာင္ေတြကို ႐ႈတ္ခ်တဲ့ ကဗ်ာစပ္ ရင္ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ လက္၀ဲသူပုန္ေတြနဲ႔ တိုက္တာျဖစ္ျဖစ္၊ တုိင္းရင္းသားသူပုန္ေတြနဲ႔ တုိက္တာ
ျဖစ္ျဖစ္ ျပည္တြင္းစစ္အားလံုးကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားစစ္စစ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အုပ္စိုးသူေတြက ဘယ္ေလာက္ မတရားလုပ္လုပ္ ငံု႔ခံေရးအယူအဆရွိတဲ့ ေရႊျပည္ေအးၿငိမ္းခ်မ္းေရး
သမား Pacifist ေတာ့ မ ဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းၿပီး အာဃာတမထားေရး၊ သူမနာ-ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ရပ္ တည္သူျဖစ္ပါတယ္။ အခုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ေျပာေနတဲ့ သင္ပုန္းေခ်ေရး၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရးဆိုတာေတြကို ဗမာ
ျပည္မွာ ပထမဆံုးစေျပာခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ဗမာျပည္အႏွ႔ံ ခရီးထြက္စည္း႐ံုးခဲ့ရာမွာ
၁၉၅၄၊ ၅၆- ၅၇၊ ၆၁ ခုမွာ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသ၊ ၁၉၅၆ ခုမွာ ကခ်င္ျပည္၊ ၁၉၅၇ ခုမွာ ရခိုင္ျပည္
တို႔ကို သြားခဲ့ပါတယ္။ ဗမာ ေတြတင္မက ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားလူထုေတြက အ
ႀကီးအက်ယ္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လာတုန္းက မႀကိဳဆိုခဲ့တဲ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြဟာ သခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္းကိုေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ႀကိဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြ အႀကီးအက်ယ္ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံ တဲ့ ဗမာေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ သခင္ကိုယ္
ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွစ္ေယာက္ပဲရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ဗမာအမ်ဳိးသမီးေတြတင္မက တုိင္းရင္းသူအမ်ဳိးသမီးေတြကပါ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းသြားရာလမ္းမွာ ဆံပင္ျဖန္႔ ခင္းေပးတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျပည္တြင္းက တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ သခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္း ဆက္ဆံေရးအေနအထားကို အလြယ္တကူ သိႏုိင္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လွည့္လည္စည္း႐ံုးရာမွာ ကရင္
အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးသမားေတြျဖစ္တဲ့ မန္းထြန္းရင္၊ မန္းေက်ာ္အံုး၊ ေစာေက်ာ္စိုး (အင္းစိန္)၊ ေစာ
ေက်ာ္စိန္၊ ေဒါက္တာ ဆင္ဖိုးတို႔နဲ႔ တြဲခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာဆင္ဖိုးဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕က်န္းမာေရးကို ေတာက္ေလွ်ာက္အနီးကပ္တာ၀န္ ယူခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ မန္းဒါ၀ိတ္နဲ႔အထူးရင္းႏွီးလွၿပီး ဆရာတပည့္လို၊ သားအ ဖလို ေနထိုင္လက္တြဲခဲ့ပါတယ္။ မန္းဒါ၀ိတ္ဟာ ေျမေပၚကရင္အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ျဖစ္႐ံုမက ေကအဲန္ယူရဲ႕ ယူဂ်ီေခါင္းေဆာင္တ
ေယာက္ျဖစ္ၿပီး မဆလေခတ္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္၊ န၀တေခတ္မွာ တႀကိမ္ ေထာင္ က်ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၂ ခုမွာ အင္းစိန္ေထာင္မွာပဲ က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ လက္တြဲလႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္
၀င္ ဗိုလ္မႉး ခ်ဳပ္ေဟာင္း ေက်ာ္ေဇာက ဆရာႀကီးရဲ႕ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေတြအေပၚ သေဘာထားကို
၂၀၀၇ ခုႏွစ္တုန္းက ဒီလိုေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ေကအဲန္ယူနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ကို ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးတဲ့နည္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ရပ္ခံခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လွည့္လည္
ရာမွာ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚကရင္မ်ားက အထူးၾကည္ညိဳေလးစားၾကတယ္။ ကရင္႐ြာမ်ားကို သြားေရာက္ေဟာေျပာခဲ့တယ္။ သူ႔မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး စုေတြအေပၚ အထင္ေသးႏွိမ္ခ်တဲ့စိတ္၊ ခြဲျခားဖိႏွိပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ လံုး၀မရွိဘူး။ စိတ္သေဘာထား အင္မတန္ႏူးည့ံ သူျဖစ္တယ္။ ... ဆရာႀကီးကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ က်ေနာ္ေတာက္ေလွ်ာက္ အနီးကပ္ေနခဲ့တာ၊ က်ေနာ့္လက္ေပၚ မွာပဲ ဆံုးသြားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလိုေသတမ္းစာဆိုတာမ်ဳိး လံုး၀မရွိခဲ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္ေသခ်ာေျပာရဲတယ္။
ဒါ့ အျပင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမွာ၊ ဗုဒၶဘာသာထံုးစံမွာ ေသတမ္းစာ ဆိုတာလည္း
မရွိပါဘူး” လို႔ ဗိုလ္ေက်ာ္ေဇာက ခုိင္ခိုင္မာမာ ေျပာျပပါတယ္။
၁၉၆၁ ခု ဇြန္လမွာ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ေတာင္ႀကီးညီလာခံက်င္းပၿပီး ၁၉၄၇ အေျခခံ
ဥပေဒျပင္ ဆင္ေရးအတြက္ ဖက္ဒရယ္မူ (ေခၚ) ရွမ္းမူကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့အခါ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္
ေတာ္မႈိင္း ေခါင္း ေဆာင္ တဲ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ေတြျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္း
ေက်ာ္ေဇာ၊ ဦးေအာင္သန္း (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအစ္ကို)၊ ဦးသိန္းေဖျမင့္တို႔က ေထာက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ေနာက္ကြယ္မွာ သခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္းရွိေနတာ ယံုမွားစရာမရွိပါဘူး။
အကယ္၍သာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းသာ မဟာဗမာ၀ါဒီတေယာက္၊ တိုင္းရင္းသားဖိႏွိပ္ေရး
သမားတ ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ ေျဗာင္အတိအလင္း ဖက္ဒရယ္ဆန္႔က်င္ေရး စတုတၳမဟာဗမာအင္ပါယာထူေထာင္ေရး ဗမာ အမ်ဳိးသားေရးသက္သက္၀ါဒသမားေတြျဖစ္တဲ့ သခင္
ဗစိန္၊ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတို႔နဲ႔ တသား တည္းတြဲမိခဲ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
လက္ေတြ႔မွာ ဒီလူေတြဟာ ဆရာႀကီးအေပၚ အခါးသီးဆံုး ရန္ဘက္ေတြ လိုပဲ သေဘာထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္အာဏာအတြက္ တုိင္းရင္းသားေတြကို လိုရင္လိုသလို အသံုးခ် သြားတဲ့ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု၊ ဖက္ဒရယ္ဆန္႔က်င္ေရး စစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ေန၀င္းတို႔နဲ႔
လည္း ဘယ္လိုမွ အေစးမကပ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ န၀တ-နအဖ တို႔ကလည္း သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း
အခန္းက႑ ကို ဘယ္လိုမွ ေနရာမေပး အသိအမွတ္မျပဳၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းေသတမ္းစာ”ဆိုတဲ့ စာတမ္းဟာ တန္းတူေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေန
တဲ့ လက္ နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ႐ိုးသန္႔စင္ၾကယ္တဲ့ ဗမာလူမ်ဳိးဒီမိုကေရစီသမားေတြ ေပါင္းစည္းညီၫြတ္မိ သြားမွာကို စိုးရိမ္တဲ့ အာဏာရွင္ဘက္ေတာ္သားေတြရဲ႕ လုပ္ၾကံလီဆယ္မႈ
သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္
For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး
Friday, June 5, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment