အမွာစာ
သမိုင္းသည္ လူ ့ယဥ္ေက်းမွဳ၏ ျဖတ္သန္းလာေသာမွတ္တမ္းတခုျဖစ္သည္။ သမိုင္းမွတ္တမ္းမရွိေသာ လူမ်ိဳးသည္လည္း လူ ့သမိုင္းမွေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္မွာ မုခ်ျဖစ္သည္။
ဘာသာ၊စာေပ၊ယဥ္ေက်းမွဳ၊ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာျဖင့္ျပည့္စံုေသာမိမိတို ့ကရင္လူမ်ိဳးသည္လည္း လူ ့ယဥ္ေက်းမွုအစဥ္အလာ သမိုင္းျဖစ္စဥ္အား ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ မွတ္တမ္းတင္ထားရွိရန္ အေရးၾကီးလွေပသည္။ ကရင္တမ်ိဳးသားလံုး ဖတ္ရွဴရန္နွင့္ အထူးသျဖင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ကရင္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိလူမ်ိဳး၏သမိုင္း၊ယဥ္ေက်းမွဳ၊အေမြအနွစ္အားသိရွိထားရန္လိုျပီး၊ကမၻာတည္သ၍ မိမိတို ့လူမ်ိဳးမတိမ္ေကာ မပေပ်ာက္သြားနိဳင္ေရးနွင့္မားမားမတ္မတ္ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားေရး အသိစိတ္
တ္ျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းပံ့ပိုး လုပ္ေဆာင္သြာၾကရန္မွာ ကရင္တမ်ိဳးသားလံုး၏ သမိုင္းေပးတာ၀န္ၾကီးတရပ္ျဖစ္ပါသည္။
ဤစာအုပ္ေရးသားခဲ့သူ ဆရာၾကီးဦးပညာအားလည္ေကာင္း၊ဤ စာအုပ္အားမွတ္တမ္းတင္ထားရွိသူ ဆရာေတာ္ဦးပညာသုတ(သီရိမဂၤလာေက်ာင္းတိုက္၊က့ေဒါင့္ျမိဳ ့၊ပုသိမ္အေရွ ့ပိုင္း)အားလည္ေကာင္း၊ဤစာအုပ္အားေနာင္လာေနာက္သားမ်ားသိရွိနိဳင္ေစရန္ ဂရုတစိုက္အျမတ္တနိဳးသိမ္းဆည္းထားေသာ မာန္နာဲသိင္းေဖါ့ဍီး၊စ၀္ဆိုဒ္အြား တို ့အား ဤစာအုပ္ျဖင့္ဂါရ၀ျပဳပါသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ေစာထာမဏိတ္၊
ေစာေက်ာ္ခြိ
ကရင္ရာဇ၀င္ဆရာၾကီးဦးပညာ၏ကရင္ရာဇ၀င္
၃-ၾကိမ္ေျမာက္ျပည္ေထာင္စုေန ့အထိမ္းအမွတ္
လူမ်ိဳးတစ္ရာ့တပါးသရုပ္ကား
ျမန္မာ(၇)မ်ိဳး၊တလိုင္း(၄)မ်ိဳး၊ရွမ္းမ်ိဳး(၃၀)၊ကုလားမ်ိဳး(၆၀)ဤသို ့အားျဖင့္ လူမ်ိဳးေပါင္း(၁၀၁)ျဖစ္သတည္း။
ျမန္မာလူမ်ိဳး(၇)မ်ိဳးတို ့ကား
(၁)ေတာင္သူ
(၂)ပ်ဴ
(၃)ကမ္းယံ
(၄)ေယာ
(၅)ရခိုင္
(၆)ဓါး၀ယ္
(၇)ျမန္မာ-အသို ့အားျဖင့္ျမန္မာ(၇)မ်ိဳးျဖစ္သတည္း။
တလိုင္း(၄)မ်ိဳးကား
(၁)မြန္သိ
(၂)မြန္နြန္
(၃)မြန္ဥာဏ္
(၄)မြန္ထာ တို ့ျဖစ္သတည္း။
ရွမ္မ်ိဳး(၃၀)ကား
(၁)လင္၊(၂)သက္၊(၃)ခ်င္း၊(၄)ဂံု၊(၅)ရင္း၊(၆)ဂဒူး၊(၇)ျမန္၊(၈)အေက်ာ္(၉)ဂင္၊(၁၀)ရွမ္း၊(၁၁)ဇ၀ါ၊
(၁၂)မ်က္နွာမဲ၊(၁၃)ကသည္း၊(၁၄)ေရမီးထြက္၊(၁၅)ကရက္၊(၁၆)လ၀၊(၁၇)ေလာ၊(၁၈)ပန္ေလာင္၊
(၁၉)ထရက္၊(၂၀)ယြန္၊(၂၁)ဓနဳ၊(၂၂)ဘအူ၊(၂၃)ကရင္၊(၂၄)ကခ်င္၊(၂၅)ေနာ၊(၂၆)ေယာန္၊
(၂၇)လ၀ိုက္၊(၂၈)တရုပ္၊(၂၉)ယိုးဒယား၊၃၀)အနဲ- အသို ့အားျဖင့္ရွမ္းမ်ိဳး(၃၀)ျဖစ္သတည္း။
ကုလားမ်ိဳး(၆၀)ဟုကား
(၁)သုတယ္၊(၂)ပုရေနၱ၊(၃)အာသံ၊(၄)ေယသူ၊(၅)ပန္းေသး၊ဂ(၆)ပဋိကၡယား၊(၇)ေနာင္လာ၊(၈)ကုလားျဖ၊
(၉)ဘရင္ဂ်ီ၊(၁၀)ဘာလီ၊(၁၁)လ၀ီ၊(၁၂)သီဟို၊(၁၃)သိန္း၊(၁၄)စနၵာ၊(၁၅)ေမာ၀ါ၊(၁၆)ေဒကို၊(၁၇)နာကို၊
(၁၈)ေဓာရာ၊(၁၉)မစိၧမာ၊(၂၀)ေဘာဓ၊(၂၁)သုတၱ၊(၂၂)ဓင္းက်ံ၊(၂၃)ဥျမ၊(၂၄)ဇိနပတၱံ၊(၂၅)ပူရံ၊
(၂၆)သင္းကြဲ၊(၂၇)ဏငုာတၱရာ၊(၂၈)သတၱတံ၊(၂၉)၀ိန္ရိုး၊(၃၀)ဘူလိ၊(၃၁)နကတၱိ၊(၃၂)မနၱရစ္၊
(၃၃)ေအာ္လံေတ၊(၃၄)ေအာ္လံတစ္၊(၃၅)ယစ္ပလစ္၊(၃၆)ေဟာရေတာ္၊(၃)ဇ၀ီ၊(၃၈)ပသီ၊(၃၉)ဟိနၵဴ၊
(၄၀)ကလယ္၊(၄၁)အဂၤလိပ္၊(၄၂)ျပင္သစ္၊(၄၃)ရုရွား၊(၄၄)ေက်းကုလား၊(၄၅)ဒံုးကုလား၊(၄၆)ေဇာ္ဂီ၊
(၄၇)မာလီ၊(၄၈)ေဘာရီ၊(၄၉)ေသာယုတ္၊(၅၀)လဟုတ္၊(၅၁)ေဒါရာ၊(၅၂)ခနၱီ၊(၅၃)သ်ွဴး၊(၅၄)တပသီ၊
(၅၅)ဟာရီ၊(၅၆)လာကာ၊(၅၇)ပိစၧေဒၚလာ၊(၅၈)ေဒါရတာ၊(၅၉)ဘဂၤါလီ၊(၆၀)ဗာရာဏသီ- အသို ့အားျဖင့္ကုလားမ်ိဳး(၆၀)ျဖစ္သတည္း။
ထိုလူမ်ိဳး(၁၀၁)ပါးတို ့သည္ဇဗဴဒိပ္၀ယ္ မိမိတို ့ေဒသ၌တိုင္းာၾကီးခရိုင္နိုင္ငံပိုင္းျခားလွ်က္အသီးသီးကိုယ္ ့မင္းကိုယ္ ့ခ်င္းနွင့္ေနထိုင္ၾကေလသည္။ ဤကားဇဗဴဒိပ္ၾကမ္းလာစကားစုတည္း။
မွတ္ခ်က္-ဤဇဗဴဒိပ္ၾကမ္းတြင္ကရင္သည္ရွမ္း(၃)မ်ိဳးတြင္ပါ၀င္၍တိုင္းျပည္ခရိုင္၊
၊ေနာင္ပုလဲ၊ၾကက္ဖိုးၾကီး၊ၾကက္ဖိုးကေလး၊လြယ္ေကာ္ စေသာျမိဳ ့မ်ား၌ ကရင္နီေစာ္ဘြားၾကီးမ်ားယခုကာလတိုင္ေအာင္ထင္ရွားရွိသျဖင့္ က်ြနု္ပ္တို ့ေရးသားလတၱံေသာကရင္(၃)မ်ိဳးတြင္ရွမ္းကရင္သည္ဤဇဗူတံဆိပ္နွင့္ညီညြတ္ေလသည္။
ကရင္လူမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာပံု
သု၀ဏဘူမိတိုင္းသည္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားမပြင့္ခင္ကတည္းအခါက ကရဏကတိုင္းဟုတြင္သည္။ထိုအခါကာလက ကြင္းျပင္ေျမလီ၌ေနေသာကရဏကတိုင္းသားလူအမ်ားကိုမြန္္ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ေတာေတာင္၌
ေနေသာကရဏကတိုင္းသားလူအမ်ားကို ကရက္ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ေနာက္ကာလေရြ ့ေလွ်ာၾက၍ကရင္ျဖစ္လာသည္။
ကရင္ဦးစြာျဖစ္ေပၚလာပံု
ေသာဠႆရဌဒီပနီၾကမ္းတြင္လက္ျဖင့္ေတာင္ယာခုတ္ျခင္း၊စူးထိုးျခင္းစေသာအမွဳကိုျပဳတတ္ေသာေၾကာင့္
ပါဠိဘာသာျဖင့္ကရက္လူမ်ိဳးဟုေခၚၾက၍ ေနာက္ေနာင္ေသာအခါ ကာလေရြ ့ေလွ်ာသျဖင့္ပါဠိပ်က္လွ်က္ကရင္ဟုေခၚၾကသည္ဟု၍ဆိုေလသည္။ ကရဏကတိုင္းသားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ကရက္ဟုေခၚၾကသည္၊ကရက္မွကရင္ျဖစ္လာသည္။
ရွမ္းကရင္လူမ်ိဳးအေၾကာင္း
ျမန္မာဘုရင္ကို ဘိုးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္ သကၠရာဇ္(၁၁၅၉)ခုနွစ္ တေကါင္းလျပည့္ေက်ာ္(၃)ရက္ေန့ေငြေတာင္ကရင္နီေစာ္ဘြားကသမီးကညာဆက္သေရာက္သည္။
ေငြေတာင္ေစာ္ဘြားကိုလည္းဆင္ေပါက္တစ္စီးေပးေတာ္မူသည္ဟုကုန္းေဘာင္ မဟာရာဇ၀င္ေတာ္ၾကီးစာအုပ္စာမ်က္နွာနံပါတ္၆၉၉တြင္ပါသည္။
ကရင္လူမ်ိဳးေဒသနွင့္ဓေလ့
အက်ဥ္းအားျဖင့္ရွမ္းကရင္၊ျမန္မာ၊တလိုင္းကရင္ဟူ၍(၃)မ်ိဳးရွိသည္။ ရွမ္းကရင္မွာရွမ္းျပည္၌ေမြးဖြား၍ရွမ္းလူမ်ိဳးတို ့မွဆင္းသက္ေပါက္ဖြားသည္။ ရွမ္းအစဘိနၷက၊ဘိနၷအစ တေကာင္းက၊တေကာင္းအစသာကီယ၊သာကီယအစမဟာသမၼတက၊မဟာသမၼတအစကမၻာဦးက၊
ဥပါတ္ျဖစ္လာေသာျဗဟၼာလူမ်ိဳးတို ့ပင္တည္း။တလိုင္းကရင္တို ့ကားတလိုင္းလူမ်ိဳးတို ့မွဆင္းသက္ေပါက္ဖြားသည္။တလိုင္းအစမြန္မ်ိဳးက၊မြန္အစျဗဟၼဏ၊ျဗဟၼဏအစကမၻဦးျဗဟၼာလူန်ိဳးတို ့ပင္တည္း။ဤကားကရင္လူမ်ိဳးတို ့၏မူလရင္းေဒသနွင့္ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာေသာမူလရင္း၀ိသတို ့ကိုျပ၍မည္သည့္လူမ်ိဳးမဆိုကမၻဦးအခါ ဥပပါတ္ျဖစ္ေသာျဗဟၼာလူမ်ိဳးတို ့ကစ၍ေပါက္ဖြားဆင္းသက္ေၾကာင္းကိုျပခဲ့ေသာစကားရပ္တည္း။
ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္
For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
ကရင္အမ်ိဳးသားသမိုင္း အပိုင္း (၁)
Tuesday, November 11, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment