ဗုဒၵဘိေသက၇ာဇဘိက္သိက္ခံပံု
ဘိုးေတာ္အဥၥနမင္းၾကီး၏ျပိဳၾကြင္းသကၠ၇ာဇ္(၁၁၀)ျပည့္နွစ္တြင္က၇ဏၰကတိုင္းသူဘိနၷျမိဳ.အရွင္ဘု၇င္တိ၁သ
ကၠမင္းၾကီးသည္ ဇ၇ာဒုဗၺလျဖစ္၍နတ္၇ြာစံေတာ္မူေလ၏။ ထိုအခါသုဘိနၷျမိဳ ့၌မင္းျပတ္လပ္ခိုက္တြင္
ပိုင္တေ၇ာင္ဒံုေခၚဇယ်ျမိဳ ့စားေစာဗညား ကၠ ုနေသ၇ာဇာက၇င္မင္းသည္ နိဳင္ငံေတာ္ျခားနား၍ တပါး
ေသာမင္းတို ့၏လက္ေအာက္ခံမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ပိုင္သီးျခားအုပ္ခ်ဳပ္လွ်က္မင္းလုပ္ျပီးလွ်င္ ထိုသကၠ
၇ာဇ္၌ပင္သမာေဒ၀ီမိဖု၇ားနွင့္ ဘိသိက္ခံလွ်က္ထီးနန္းစံေတာ္မူေလ၏။
နိဳင္ငံ၏အဂၤါျဖစ္ေသာမဟာမိတ္မင္းရွိလွ်င္နိဳင္ငံၾကီးက်ယ္ခိုင္ခံ့သည္မရွိလွ်င္ ေသးသိမ္ပ်က္စီး
လွ်က္ပ်က္ကြက္၇န္ရွိသည္။နိဳင္ငံရွင္မင္းအစ မဟာမိတ္မင္းအဆံုးရွိေသာနိဳင္ငံ၏အဂၤါခုနွစ္ပါးတို ့သည္
ေကာင္းမြန္စြာျပညါ့စံု၇ာ၌ ဆိုခဲ့ျပီးေသာအျပစ္တို ့ကိုျမင္ေသာေၾကာင့္နီတိက်မ္းဆ၇ာတို ့သည္ နိဳင္ငံ
ဟူသည္ဤ(၇)ပါးနွင့္ေကာင္းမြန္စြာျပည့္၀ျပီးမွၾကီးက်ယ္ခုိင္ခံ့နိဳင္သည္။ တပါးပါးခ်ိဳ ့တဲ့လွ်င္ပင္ေျခ၊
လက္စေသာ အဂၤါတပါးပါးခ်ိဳ ့တဲ့ေသာသူကဲ့သို ့နိဳင္ငံၾကီးက်ယ္ေကာင္းမြန္စြာ မခိုင္ခ့ံနိဳင္ဟူ၍
ဆိုၾကေလသည္။
ဤဇယ်မိ၇ဌဒြါ၇ပူ၇ျမိဳ ့၇ွင္ က၇င္မင္းၾကီးေစာဗညားကၠ ုနၵေသန၇ာဇာသည္လည္း ထိုသို ့ဆို
ခဲ့ျပီးေသာ နီတိစေသာက်မ္းစကားမ်ားနွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ နိုင္ငံအ၈ၤါ(၇)ပါးနွင့္ျပည့္စံုေအာင္ စီမံဖြဲ ့စည္း
ေၾကာင္းကို အ၇င္ကဆိုခဲ့ေသာ စကားစုတို ့ျဖင့္သိနိဳင္သည္။ ဤကားပိုင္တေ၇ာင္ဒံုျမိဳ ့ေဟာင္းတြင္
ကရင္ရွင္ဘု၇င္အုပ္စိုးစဥ္က ျမိဳ ့၏အဂၤါ(၇)ပါးနွင့္ျပည့္စံုေၾကာင္းကိုျပခဲ့ေသာ ရာဇ၀င္ဆရာ၏
စကားစဥ္တည္း။
ေစာဗညားကၠ ုနၵေသနမင္း၏နိဳင္ငံေတာ္ အပိုင္းအျခား
ေျမာက္အ၇ပ္၊အေရွ ့အ၇ပ္၊အေရွ ့ေျမာက္အ၇ပ္၊ေရွ ့ေတာင္အ၇ပ္၊ေတာင္အ
၇ပ္တို ့၌ယိုးဒယား၊ယြန္းျပည္နွင့္အစပ္တည္း။အေနာက္ေတာင္နွင့္အေနာက္၌ကားေဟာင္သေ၇ာျမစ္
မ်ားမွစ၍ေအာက္သို ့စံုခဲ့ျပီးလွ်င္ဂ်ိဳင္းျမစ္ႏွင့္ေပါင္းဆံု၇ာဌာနအထိ ေကာ့ဘိန္းေခၚရမၼာပူရျမိဳ ့ေတာ္နွင့္
အစပ္တည္း။ ၄င္းဂ်ိဳင္ျမစ္ဆံုမွတဖန္ အထက္သို ့ပတျမစ္တေလွ်ာက္ဒံု၇င္းေခၚ ပအာ၀နျမိဳ ့နယ္နွင့္အ
စပ္တည္း။ထိုနိုင္ငံေတာ္အတြင္း တည္ေထာင္ေသာ ျမိဳ ့ရံမ်ားနွင့္ျမိဳ ့စားမင္းတို ့အမည္ကား
(၁)အေရွ ့အ၇ပ္တြင္ျမ၀တီေခၚ ကြန္ဖ၇ဲ၀တီျမိဳ ့သုမနမည္ေသာျမိဳ ့စားမင္း၊
(၂)အေရွ ့ေတာင္အ၇ပ္တြင္ မဲကေလာင္ျမိဳ ့ ၀ဏမည္ေသာျမိဳ့စားမင္း
(၃)ေတာင္အ၇ပ္တြင္ က်ိတ္ျမိဳ ့ေခၚကလစ္ျမိဳ ့ ကလာပုမည္ေသာျမိဳ ့စားမင္း၊
(၄)ေတာင္အ၇ပ္၌ပင္ ယခုအခါေက်ာက္ေခါင္းေခၚေသာအ၇ပ္၌ အနီးရွိေတာင္ပို ့ျမိဳ ့ေခၚဒံုပပံုျမိဳ ့
ဗညားျဗဟၼမည္ေသာျမိဳ ့စားမင္း(၅)အေနာက္ေျမာက္အ၇ပ္တြင္ေပါင္ျမိဳ ့ေဒါ၇ဲမည္ေသာျမိဳ ့စားမင္း
(၆)အေရွ ့ေျမာက္အ၇ပ္တြင္စုေမြျမိဳ ့ ဗညားေသဥ္လံုမည္ေသာျမိဳ ့စားမင္း ဤသို ့လွ်င္ျမိဳ ့၇ံ(၆)ျမိဳ ့
ဇယ်ဘူမိဒြါ၇ပူ၇ျမိဳ ့ေတာ္နွင့္ေသာ္ ဇယ်ခုနွစ္ျမိဳ ့ေခၚၾကသည္။ ထိုကာလကတလိုင္းကရင္
လူမ်ိဳးတို ့သာတည္း။ ဤကား ဇယ်ာဘူမိတိုင္းဒြါရပူရျမိဳ ့နိဳင္ေတာ္အပိုင္းအျခားနွင့္တကြ ျမိဳ ့ရံ(၆)
ျမိဳ ့၊ျမိဳ ့စားမင္းတို ့ကိုဆိုရာစကားတည္း။
ဘု၇ားဗ်ာဒိတ္ပထမရေသာကရင္လူမ်ိဳးတစ္ဦး
သံုးလူ ့ထြတ္ထားသဗညဳတျမတ္စြာဘု၇ားသည္ ဘဂၢတိုင္းသံသုမာဂ၇ီျမိဳ ့
ေဘသကလေတာအုပ္၌ ၀ါကပ္ေတာ္မူ၍၀ါေတာ္(၈)၀ါ၇ေတာ္မူျပီးေသာအခါ ေကာဇာသကၠ
ရာဇ္(၁၁၁)ခုနွစ္ေဟမနၱဥတုအတြင္း ရာမညတိုင္း၊ေယာနကတိုင္းတို ့သို ့ရဟနၱာေကါင္း(၅၀၀)
ေက်ာ္နွင့္တကြေဒသစာရီၾကြခ်ီေတာ္မူလာရာေရွးဦးစြာ တရုပ္ျပည္နယ္မာလကအမည္ရွိေသာ
ျမိဳ ့သို ့ေရာက္ေတာ္မူေလ၏။ ထိုမွတဖန္ျဖန္ ့ခ်ီၾကေတာ္မူျပန္ေသာ္ေသာကၠ ုဒသိအာယုဒၶယဒြါ
ရာ၀တီယိုးဒယားျပည္သို ့ေရာက္ေတာ္မူ၏။ ထိုမွဖန္ၾကြခ်ီေတာ္မူျပန္ေသာ္ ထား၀ယ္ျမိဳ ့တည္ရာ
အရပ္သို ့ေရာက္လွ်င္ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးတခုထက္၌ထက္၀ယ္ဖဲြ ့ေခြစံေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါကရင္
လူမ်ိဳးေတြ ့သျဖင္ ့အလြန္ထူးဆန္းေသာလူမ်ားျဖစ္သည္ဟုအက်ိဳးအေၾကာင္းေမးျမန္းသည္တြင္
ရဟနၱာအရွင္ျမတ္မ်ားကေျပာၾကားသျဖင့္ဘုရားမွန္းသိေသာအခါ ျပည့္စဥ္ပန္း(၇)ပြင့္လွဴဒါန္း
ပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္လည္း ျပံဳးေတာ္မူေလလွ်င္ သံဃာ
ေတာ္အေပါင္းက ျပံဳးေတာ္မူျခင္း၏အေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္ထားရာ ဤကရင္ဒါယကာသည္
ျပည့္စဥ္ပန္း(၇)ပြင့္ျဖင့္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ေသာအက်ိဳးေၾကာင့္ ေနာင္ေသာအခါဤအရပ္၀ယ္(၇)ၾကိမ္
မင္းျဖစ္၍ၾကီးစိုးအုပ္ခ်ဳပ္လိမ့္မည္ဟုဗ်ာဒိပ္စကားမိန္ ့ၾကားေတာ္မူေလ၏။
ျမတ္စြာဘုရားကြန္ဖရဲ၀တီျမိဳ ့သို ့ၾကေရာက္ျခင္း
ထိုမွတဖန္ေျမာက္အရပ္သို ့ၾကြခ်ီျပန္ရာကြမ္ေတးေလးအရပ္သို ့ေရာက္ေတာ္မူေလ၏။
ထိုမွတဖန္ၾကြခ်ီေတာ္မူျပန္ရာ ဇယ်ဘုမိတိုင္းအ၀င္ ျမ၀တီျမိဳ ့သို ့ေရာက္ေတာ္မူေလ၏။ထိုျမ၀တီ
ေနရာအရပ္တြင္အိမ္ေျခေပါင္းရွိေသာ ကြန္ဖရဲ၀တီျမိဳ ့၏အၾကီးအကဲကားသုမနအမည္ရွိ၏။ သုမန
ပံုပန္းသ႑ာန္အ၀တ္အစားျခားနားထူးဆန္းသည္ ဘယ္လူမ်ိဳးျဖစ္ဘိသနည္းဟုစံုစမ္ူေမးျမန္းသည္
တြင္မဇၥ်ိမတိုက္မွၾကြလာေတာ္မူၾကေသာဘုအားရဟနၱာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းျပန္ေျပာ၍သိေလလွ်င္မိမိ၏
ျမိဳ ့ရြာသားတို ့ကိုဆြမ္းလုပ္ေက်ြးလွဴဒါန္းရန္တိုင္ပင္ေဆာ္ၾသေလသည္။ျမိဳ ့ရြာသားတို ့ကလည္းသ
တူညီၾကသျဖင့္ဘုရားနွင့္တကြရဟနၱာမ်ားသီတင္းသံုးေနထိုင္ရန္ေစ့ငွေအာင္ေက်ာက္ဖ်ာမ်ားရွာေဖြ
၍ခင္းေပးျပီးလွ်င္ဆြမ္းလုပ္ေက်ြးလွဴဒါန္းၾကေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္လည္း အစဥ္ျဖစ္ေသာ
တရားစကားကိုေဟာၾကားေတာ္မူျပီးလွ်င္ေနာင္ငါဘုရားပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီးသည့္ေနာက္ ဤျမိဳ ့ရြာ
အၾကီးအကဲျဖစ္ေသာသုမနဒါယကာသည္ဟံသာ၀တီျပည္ကိုအုပ္စိုးေသာမင္းျဖစ္လတံ့ဟု
ဗ်ာဒိတ္ေတာါထားေတာ္မူခဲ့ေလ၏။
ထိုအခါအၾကီးအကဲလုပ္သူျမိဳ ့စားမင္းသုမနဒါယကာကတပည့္ေတာ္တို ့အားသနားေတာ္
မူပါသျဖင့္တစံုတရာကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရန္ေပးသနားေတာ္မူပါဟုေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ေလလွ်င္
ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ သုမနအားဆံေတာ္ေလးဆူကိုေပးသနားေတာ္မူ၏။ သုမနမည္ေသာဒါယ
ကာသည္ထိုဆံေတာ္ေလးဆူကိုရလွ်င်အလြန္နွစ္သက္သျဖင့္ရိုေသစြာေရွြၾကဳတ္၌သြန္းနွံ၍ နိယံမျပတ္
ကိုးကြယ္ေလသတည္း။ထိုဆံေတာ္မ်ားကိုရျပီးေနာက္တဖန္ သုမနေလၽွ်ာက္ျပန္သည္မွာ အရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္တို ့အားသနားသျဖင့္ တရားအျမိဳက္ေဆး တိုက္ေက်ြးေတာ္မူသကဲ့သို ့ ဇယ်ျပည့္ရွင္ေစာဗ
ညားဣေသနရာဇကိုလည္း တရားအျမိဳက္ေဆး တိုက္ေက်ြးဆံုးမေတာ္မူပါလ်င္ ျပည့္ရွင္မင္းနွင့္တကြ
တိုင္းသူျပည္သားတို ့သည္ အရွင္ဘုရား၏အဆံုးအမသာသနာေတာ္၌ သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကကုန္၍
လူနတ္နိဗၺာန္သံုးတန္ေသာခ်န္းသာကို ခံစားရပါလတၱံ ့။သို ့ျဖစ္၍ဇယ်ဘူမိျမိဳ ့သို ့လည္းၾကြခ်ီေတာ္မူပါ
မည့္အေၾကာင္းကိုေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။ ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားက မိန္ ့ၾကားေတာ္မူသည္မွာ
သုမနဗုဒၶေ၀ေနယ်သာ၀ကေ၀ေနယ်တို ့တြင္ သင္တို ့၏မင္းၾကီးကား သာ၀ကေ၀ေနယ်သာျဖစ္သည္။
ငါ၏တပည့္သားေတာ္(၃၃)ပါးကိုထားခဲ့၍ ေယာနကတိုင္းၾကင္းမိုင္းျမိဳ ့သို ့ၾကြေတာ္မူေလသည္။
သုမနဒါယကါလည္း ရဟနၱာအရွင္ျမတ္တို ့သီတင္းသံုးေတာ္မူၾကရန္ ေက်ာင္းသခၤန္း စသည္တို ့ကိုျပဳျပင
္ၾက၍ထိုအရွင္ျမတ္တို ့အားလွဳဒါန္းေလ၏။
ျမ၀တီျမိဳ ့တြင္ပံု
ဤသုမနမည္ေသာအၾကီးအကဲသည္ ပိုင္တေရာင္ဒံုေခၚ ဇယ်ဘူမိဒြါရပူရျမိဳ ့ရွင္ဘုရင္ေစာဗညားဣေသန
ရာဇာကရင္မင္းၾကီးကခန္ ့ထားေသာ ကရင္လူမ်ိဳးျမ၀တီျမိဳ ့စားမင္းတည္း။
ျမတ္စြာဘုရား ေမာ္လျမိဳင္၊မုတၱမ၊သထံုျမိဳ ့မ်ားသို ့ၾကြေတာ္မူျခင္း
ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ေယာနကတိုင္းၾကင္းမိုင္ျမိဳ ့မွတဖန္ ေဒသစာရီလွည့္လည္ေတာ္မူရာ
ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ ့က်ိဳက္သလံေစတီေတာ္တည္ရာအရပ္၊ေခါင္းေဆးက်ြန္း၊ အရပ္မုတၱမျမိဳ ့တည္ရာအရပ္
မ်ား၌ ရပ္တန္ ့နားေန ေခ်ျခြတ္ထိာက္ေသာ သတၱ၀ါေ၀ေနယ်တို ့ကို ဆံုးမေ်ျခြတ္ေတာ္မူလွ်က္ သီတင္း
သံုးေတာ္မူျပီးလွ်င္ သု၀ဏၰဘူမိသုမဂ၀တီသထံုျပည္သို ့ရွင္ဂ၀ံပတိရဟနၱာနွင့္သီဟရညဇာမင္းတို ့ကပင့္
သျဖင့္ခ်ီးေျမာက္ေတာ္မူရန္ ရတနာ(၇)ပါးတို ့ျဖင့္ျပီးေသာ မ႑ပ္ေတာ္ဘဲရန္ေက်ာင္း၌ မင္းနွင့္တကြေသာ
နတ္လူပရိတ္သတ္တို ့အား တရားေဟာလွ်က္ ေခတၱသီတင္းသံုးစံေနေတာ္မူေလ၏။
ရဟနၱာအရွင္ျမတ္တို ့အဖမ္းခံရပံု
ျမ၀တီျမိဳ ့စားမင္းသုမနကပင့္၍ေနခဲ့ေသာရဟနၱာ(၃၃)ပါးတို ့သည္ ျမ၀တီျမိဳ ့၌ျမိဳ ့သူျမိဳ ့သား
အေပါင္းတို ့အားတရားေဟာလွ်က္(၇)ရက္မွ်သတင္းသံုးေနထိုင္ျပီးလွ်င္ဗံတေရာဒံုေခၚဇယ်ျမိဳ ့သို ့
ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ၾကြသြားေတာ္မူရာ ေျမာ္ျမင္ျခင္းကင္း
ေစာဘဦးၾကီး၏မူ(၄)ရပ္
For us surrender is out of question.
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ)
We shall retain our arm.
(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္)
The recognition of Karen State must be complete)
(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)
We shall decide our own political destiny.
(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။
ကရင့္အမ်ိဳးသားအပိုင္း(၃)
Monday, January 5, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment